петак, 17. новембар 2017.

[Video (Rus/Srb)] Olga Nikolajevna Četverikova - satanističkim društvenim inženjeringom do deracionalizacije svesti čoveka

Ruska emisija sinhronizovana na srpski jezik zaslugom FONDA STRATEŠKE KULTURE.
Ako više volite da čitate, u nastavku imate tekst cele emisije.


─ Voditelj
Dobar dan. Na početku naše emisije želim da vam predstavim našeg gosta, Olgu Nikolajevnu Četverikovu, docenta i predavača Moskovskog državnog instituta za međunarodne odnose, magistra istorije. Olga Nikolajevna će nam sama reći o čemu ćemo danas razgovarati.

─ Olga Četverikova
Tema je nasušna i biće u kontekstu istih tema o kojima stalno razgovaramo. Dakle o čemu ćemo razgovarati?
Danas ćemo razgovarati o okultizmu i kako on upravlja savremenim životom. Svi govore da su okultne sekte ozbiljna opasnost po današnji svet. Mnoge konferencije i okrugli stolovi posvećeni su okultnim sektama. Uglavnom se koncentrišu na sekte a ne na samu pojavu i okultni pogled na svet koji sve više prodire u sve sfere našeg društvenog života.

─ Voditelj
One imaju rafiniran pristup a u svemu im pomažu psihološke tehnologije.

─ Olga Četverikova
Sam razgovor o sektama odvlači pažnju od suštine jer one usmereno i namerno rade na deracionalizaciji svesti.

─ Voditelj
Trenutno mnogi govore da će doći do deracionalizacije svesti i njenog svođenja na niži nivo. Više niko neće biti u stanju da racionalno sagledava ono što se događa.

─ Olga Četverikova
To je svetski trend i o tome mnogi govore. Racio je zasnovan na logici pa je normalno da se primenjuju logizmi. Ali ako se uključi samo emocionalna sfera ili je sklone, onda se pada sve niže. Logika je ipak samo jedna stvar. Postoje još i osećanja i volja i poznato nam je da je najlakše uticati na emocije. Nakon toga slede racio i volja a dalje se pojavljuju instinkti. Zato kada oduzmu racio lakše je upravljati instiktima. Obzirom da se ova pojava odavno realizuje u velikim razmerama, onda se prirodno nameće pitanje kome to treba i zašto se to radi.

─ Voditelj
Da li se može utvrditi kome je to potrebno?

─ Olga Četverikova
Samo se delimično može pratiti. Sistem je veoma komplikovan. Da bi smo ga razumeli potreban je sasvim drugi nivo analize. Jedno su naučna istraživanja a sasvim drugo duhovni nivo, razumevanje i doživljaj. Borba se vodi na duhovnom nivou između onih koji teže da sačuvaju i ojačaju vlast na globalnom nivou i onih koji toga postaju svesni, onih koji racionalno dejstvuju i razumeju ko danas želi da učvrsti i realizuje globalnu vlast. Danas borba realno prelazi na duhovni nivo i ako govorimo o našim političarima i pokušavamo da određeno pitanje rešimo političkim aktima i političkim dejstvima onda treba da znamo da ma koliko da je neki poli-tehnolog genijalan, više se ništa ne može učiniti na nivou polit-tehnologije. Još jednom ću ponoviti: to je zbog toga što se borba vodi na duhovnom nivou. Više puta smo govorili da vodeći centri na zapadu i SAD protiv nas vode glavnu borbu koja se može nazvati bihevioralnom i koja dotiče osnove racionalnih vrednosti. Zato njihova izmena daje mogućnost da se u potpunosti kontroliše ljudska svest, racio. Zato se, što sam više puta isticala, okultizam uvodi u ove sfere. Međutim, ako ipak pokušamo da makar i delimično odredimo koji su dubinski razlozi ove pojave, onda je jasno da je jedan od njih ozbiljan prelazak zapada na nove tehnologije, što se naziva 'trećom industrijskom revolucijom', koja je pokrenuta zato što je zapad iscrpeo mogućnosti da proizvodi one tehnologije koje su ranije menjale ljudsko okruženje, one tehnologije koje su zadovoljavale osnovne ljudske potrebe.

─ Voditelj
Želeo bih da dam jednu prilično interesantnu napomenu. Na zapadu ipak funkcioniše kapitalizam. (4:31)Kapitalizam je u početku dosledno otimao imovinu od ljudi, a sada je ako sam dobro razumeo prešao na viši stadijum otimanja ljudske svesti. Dakle kada su u potpunosti porobili čoveka počeli su da govore o savremenim oblicima ropstva. To je neki novi oblik ropstva. To ropstvo nije samo dovelo do oduzimanja i prisvajanja tuđeg rada već i do potpunog porobljavanja ljudske svesti.

─ Olga Četverikova
Tako je. I zato sami ljudi govore o intelektualnom ropstvu. Međutim ovde je važno istaći da savremene tehnologije nisu usmerene na izmenu realnosti, našeg stvarnog okruženja, već na izmenu samog čoveka, njegovog tela i svesti. Na primer, ako čovek ranije i nije želeo da usvaja nove tehnologije, on ništa nije mogao da promeni zato što su tehnologije menjale prirodu. One su funkcionisale bez obzira da li ih je čovek prihvatao ili nije. Što se tiče današnjih tehnologija, one su specifična tema. One mogu da funkcionišu jedino ako ih čovek prihvati ili ako se saglasi da ih prihvati, ako je saglasan da menja svoju svest, ako je spreman da prihvati biotehnologije usmerene na promenu tela. Međutim ako ih čovek ne prihvata, one ne mogu da funkcionišu. A da bi funkcionisale, da bi bile efikasne i da bi se proizvodile nove vrste tehnologija, neophodno je da ih čovek prihvati i primenjuje. Da bi se to ostvarilo čovek mora da promeni svest. To je danas isključivi zadatak i prava realnost: puna kontrola svesti i njena izmena. Ovde se pored svesti utiče i na čovekovu dušu, a preko nje, razume se, i na emocije preko kojih se formiraju karakterne crte. Zato mnogi instituti za psihologiju koji se bave psihoterapijom i neuro-tehnologijama razmatraju pitanja i rešavaju zadatke čiji je cilj da prodru u centre ljudske duše u kojima će se potom formirati voljne i karakterne crte i samim tim stvarati i kontrolisati novi voljni impulsi i potrebe, prodirući u najdublje nivoe ljudske duše. Zbog toga najnovije tehnologije postaju danas vodeći faktor koji uslovljava izmenu same koncepcije čoveka. Obzirom da se čovek, onakav kakav je postojao, sa svim svojim tradicionalnim sistemima vrednosti, više ne uklapa u nove tehnologije. Zbog toga se danas menja sama koncepcija čoveka. S tim u vezi, sasvim nedavno je u Belgorodu održana konferencija "Dan omladine" koja je u tom smislu veoma tipična. Konferenciju je organizovao Belgorodski univerzitet i Institut za filozofiju. Institut za filozofiju je upravo taj institut koji se veoma aktivno bavi transhumanim projektima. Ova međunarodna škola održana je pod nazivom "Koncepcija post-čoveka u filozofiji i tehno nauci", u okviru granta Ruskog naučnog fonda, o kome smo već razgovarali: "Humanitarna analiza bio-tehnoloških projekata, poboljšanje čoveka". Čime se, kako sam već istakla, bavi Institut za filozofiju. Šta je ovde posebno karakterijtično? To je međunarodna škola za omladinu u kojoj se prikazuju novi pravci naučnih istraživanja kojima omladina treba da se bavi. Tj. tamo se obrađuju teme koje treba da postanu ključne. U mnogim centrima one su to već praktično i postale. Koje su teme bile ponuđene? "Tehnologija poboljšanja čoveka", "Dvostruka sociobiološka spirala", "Analitički problemi u primeni nano i geno-inžinjerskih tehnologija radi poboljšanja čoveka", "Himere i hibridi ljudi i životinja, tehnologija i rizici", "Socijalno etičke dimenzije u pomoćnim reproduktivnim tehnologijama kako bi čovek poboljšao svoj transformacioni potencijal". Želim još jednom da ponovim da je ovo namenjeno našoj omladini. Ovakve škole, konferencije i različiti kampovi svuda se i veoma često održavaju po Rusiji, a namenjeni su isključivo omladini. Održavaju se uglavnom u udaljenim a ne centralnim regionima gde je lakše raditi sa omladinom, obzirom da ona sa radošću prihvata sve poduhvate koji dolaze iz centra, iz Moskve. Na žalost ovo dovodi u pitanje staro poimanje čoveka i otkriva nešto principijelno novo. S tim u vezi menja se i cilj nauke koja takođe preživljava reorganizaciju. Ako je ranije nauka izučavala prirodu onda ova današnja ima za cilj da stvara novu prirodu. Šta više, ona stvara antropomorfne hibridne tehničke sisteme bioničkog tipa. Upravo ovako je Mihail Kovaljčuk objasnio jedan od osnovnih zadataka savremenog čoveka, tj. nauke koja u potpunosti menja društvo. U uslovima kada se menja celokupna tehnička baza i tehnologije, kao i ciljevi i zadaci nauke, razume se da je nemoguće sačuvati prethodni sistem obrazovanja i podučavanja. Humani pogled na svet se ni na koji način ne uklapa u stvaranje novih tehnologija. On samo smeta. Čovek ne samo da postaje neki potpuno novi subjekat već novi objekat; objekt nad kojim će se vršiti eksperimenti. Ovim se čoveku stavlja do znanja da ukoliko se ne bude dobrovoljno menjao, promeniće ga neko drugi. Menjaće ga tehnologije koje će na taj način postati sakralne.

─ Voditelj
Dozvolite mi da dam jednu napomenu vezanu za sakralni značaj izmene čoveka. Reč je o veoma komplikovanoj filozofskoj kategoriji, preciznije reč je o religioznoj kategoriji. Poznato je da je čovek Božija slika i prilika, zato imamo prepodobne. A, ako se čovek, kako oni kažu, bude beskonačno poboljšavao i menjao onda će mu biti oduzeta prvobitna Božija slika i prilika.

─ Olga Četverikova
Naravno, nastanak čoveka je povezan sa Božijom slikom i prilikom.

─ Voditelj
Uvek su kod nas baš tako razumevali nastanak.

─ Olga Četverikova
Ako budu menjali čoveka izgubiće se ono što je Bog stvorio kao svoju sliku i priliku.

─ Voditelj
Sada ga prave po nekom sasvim drugom obrascu.

─ Olga Četverikova
Naravno. Zato je to bogoboračka stvar. I bogoborački pogled na svet.

─ Voditelj
Možda one i nemaju takav cilj ali suštinski to je tako.

─ Olga Četverikova
Naravno, već smo rekli da transhumanizam ima različite naučne, svetovne i materijalističko-ateističke forme. Međutim, naučno jezgro onih naučnika koji se danas bavi ovim transhumanim tehnologijama pretstavlja ljude koji razmišljaju na religiozan način. Oni odlično razumeju šta rade i šta čine, dok armija naučnika koja za njih radi ima potpuno drugačije ciljeve i zadatke. Oni su unapred dobili definisane ciljeve i zadatke a da pri tom ne znaju šta se iza svega krije. Zato ovi naučnici mogu da rade za one koji određuju šta treba da se radi. Međutim, oni zaista rade na uništavanju slike i prilike čoveka kojeg je stvorio Bog, želeli oni to ili ne.

─ Voditelj
Za mene je to zapanjujuće, jer celokupna naša savremena elita redovno odlazi za praznike u crkvu da bi se potom pod krilom i komandom elite, na očigled svih, dešavalo ono što direktno protivreči takvom ponašanju.

─ Olga Četverikova
Naravno, kod nas postoje razni hrišćanski instituti koji se bave ezoterijom i psihologijom. Oni u sebi sadrže okultnu metodiku. To je danas masovna pojava. Uzgred, sasvim nedavno je u Peterburgu bila održana konferencija pod nazivom "Ezoterija i savremene tehnologije" u organizaciji Državnog hrišćanskog univerziteta na kojoj su učestvovali pretstavnici Visoke škole ekonomije iz Moskve, Pravoslavnog Sveto-Tihonovskog humanitarnog univerziteta kao i mnogi drugi. Čime su se tamo bavili? Oni su razmatrali pitanje kako da razvijaju ezoteriju u uslovima novih tehnologija. Želim da istaknem da su se tamo mogli čuti referati kao npr. "Neohermetizam - tekstovi i mrežni resursi", "Neoscience 21. veka i internet", "Tehnologije čuvanja i prenosa informacija u ranohrišćanskoj crkvi po materijalima jevanđelja po Luki - ezoterijski aspekt", "Od zanatske prakse do hiper-hemije - povratak i početak" i još mnogo interesantnih tema kao što je npr. "Koncept: elektricitet u istoriji zapadne ezoterije", "Korišćenje današnje ezoterije na internetu kao i korišćenje savremenih tehnologija za razvoj ezoterije". Dakle, sve se na neki neobičan način podudara. Međutim, nije to ono što želim da istaknem. Naime, za potrebe biznis elite koja usmerava tokove svetske privrede i politike, razume se potrebno je stvoriti čoveka koji nije u stanju da samostalno i racionalno razmišlja; koji nije u stanju da razume i analizira ono što se događa i bude spreman da se protiv toga bori. Čovek realno treba da postane poslušni objekt; ne samo objekt manipulacije, već objekt kojim će se u potpunosti upravljati.

─ Voditelj
Oni žele da usavrše objekt kojim će u potpunosti da upravljaju, i zato taj proces nazivaju poboljšanjem. Međutim, to ne ide u korist čoveka, sa pravom ste primetili da će on služiti kao objekt. Oni će ga poboljšati u svom interesu i za svoje potrebe.

─ Olga Četverikova
Naravno. Još jednom želim da kažem da je reč o deracionalizaciji svesti. To se čini zato što je veoma lako upravljati iracionalnim čovekom. U takvim uslovima možemo da konstatujemo da i na zapadu i kod nas poslednjih godina raste broj konferencija na kojima se govori o okultizmu i okultnim sektama. Za sada se govori samo o sektama. Nema širokih rasprava o okultizmu. Zašto je to tako? Pa zato što i same sekte doživljavaju ozbiljne promene. Više nema tradicionalnih sekti kao što su: apokaliptičke sekte, evangelski harizmatičari, paganske, astrološke, alhemijske i magijske; dakle klasičnih sekti koje su se pojavile 80-ih godina. One su se u prvoj polovini 80-ih masovno širile, da bi se potom nešto desilo. One su se navodno stabilizovale i prestale da rastu. Svi smo počeli da konstatujemo da je opasnost od sekti počela da jenjava. Međutim, naučnici su utvdili da se u stvarnosti dogodila jedna mnogo ozbiljnija stvar: sekte su počele da se menjaju i mutiraju. Međutim, ovde treba istaći da gotovo sve sekte pretstavljaju samo ogranak jednog te istog jezgra: kultne pojave pod nazivom "Nju ejdž". Reč je o kultnom pokretu koji pretstavlja matricu okultnog pogleda na svet a koji ima svoje korene u gnosticizmu i kabali.

─ Voditelj
Ipak bih želeo da objasnimo kakva je njihova veza sa biznisom.

─ Olga Četverikova
Naravno. Sekte su ranije delovale neposredno, nakon toga su počele da se menjaju, počele da mutiraju, menjaju formu i sistem organizovanja. Započele su sa osnivanjem gomile filijala i da deluju preko različitih nevladinih organizacija. Takva mreža je počela da se uvlači u sve strukture. Ranije su bile primetne i na površini, da bi se sada povukle. One su ušle u razne pokrete i realan život. Ako su sekte ranije otvoreno širile svoje poglede i ideje, danas su njihovi pojmovi i pojave karakteristični i uobičajeni za sve ljude. Pojmovi kao što su čakre, biopolje, kosmizam i sl. Sve je to ušlo u široku upotrebu ne samo kod određenih pokreta već i u sistem obrazovanja. Međutim, postavili ste pitanje kakva je veza između biznisa i okultnih sekti. Veza je veoma neposredna. Ovde možemo da konstatujemo nešto što smo više puta isticali. I sama sam pre nekoliko godina vršila istraživanja koja sam objavila u knjizi "Religija i politika u savremenoj Evropi". U knjizi govorim da savremeni biznis u potpunosti reprodukuje sistem upravljanja svešću koje su proizvele okultne sekte. Za šefove okultnih sekti i šefove korporacija opšte pretpostavke za razumevanje ljudske ličnosti i konačnih ciljeva su isti. Na kraju krajeva, okultne sekte nisu ništa drugo do religiozne biznis korporacije. Isto kao što se savremene korporacije pretvaraju u teokratske korporacije. Šta je privlačno u iskustvu i radu okultnih sekti? Zašto se današnje korporacije formiraju na takav način? Šta je važno za jednu sektu? Prvo, za sektu je najvažniji njen šef, Guru, kome se u potpunosti potčinjavaju svi članovi. Drugo, doktrina koju određuje taj isti Guru i treće je čvrsti organizacioni sistem koji zahteva totalnu potčinjenost i koji ne dozvoljava bilo kakva odstupanja. U takvim uslovima, kada govorimo o sekti i onome što najviše odgovara biznisu može se reći sledeće: sekta je iznedrila najbolji sistem izolacije i potpune vezanosti za porodicu koju sama predstavlja. Ona praktično izdvaja čoveka iz društva i stavlja ga pod najstrožu disciplinu i kontrolu. Svi žive samo za interes nove porodice. Guru određuje moral, standarde i vrednosti za celokupno društvo i tako u potpunosti zombira svoje članove, skrnavi njegove duhovne potrebe što se odražava na religiju - dolazi do dehumanizacije ličnosti i njenog pretvaranja u bio-robota. Potom dolazi do potpunog potčinjavanja i kodiranog ponašanja. To je prvo; i drugi, ne manje značajan, tiče se odnosa unutar same sekte. U sekti je izvršena striktna podela na elitu i one koji su joj podređeni. Svi se spašavaju, ali se šef sekte spašava bogatstvom. Što je bogatiji sve je više elemenata koji potvrđuju da je on izabranik. A oni koji su mu podređeni spašavaju se tako što se u potpunosti i apsolutno podređuju njegovoj volji. Oni koji se uspešnije podređuju gazdi imaju veće šanse da se spasu. Na taj način guru dobija potpuno jeftinu i apsolutno poslušnu radnu snagu; onu koja nikada ne protivreči, koja je uvek zahvalna svom šefu. Sekte same stvaraju pravila i norme. Obzirom da imaju nesistematsku strukturu guru ima odrešene ruke i nikad se ne postavlja pitanje njegove pravičnosti. Na dnevni red nikada neće doći pitanje eksploatacije. Zbog toga on poseduje jeftinu radnu snagu. Želim da istaknem još jedan momenat koji je prisutan kod sekti. Izolovanost ovih organizacija daje mogućnost da se u njima obavljaju jeftini eksperimenti. Zato nije slučajnu što su baš u okultnim sektama počeli da stvaraju naučni pravac misli i istraživanja koji je bio apsolutno nemoguć sa moralnog aspekta a to je kloniranje. Prva sekta koja je počela sa kloniranjem bila je sekta Realijanaca čiji je osnivač i šef Rajal. On je imao materijalistički poglede na svet i tvrdio je da se čovek veoma jednostavno može preraditi. Smatrao je da je čovek posledica eksperimenta koji su ostvarili vanzemaljci i da se pomoću savremenih tehnologija čovek može doraditi. Ova sekta je bila popularna 80-ih i početkom 90-ih godina. Ponavljam da je ovo bio veoma važan period jer su se tada u okviru okultnih sekti akumulirala znanja i nove tehnologije koje su se potom proširile na našu realnost i svakodnevni život. I na kraju, treći važan momenat jeste da sekta ne prihvata duh kolektivizma. Tamo je reč o surovom individualizmu. Uspostavljene veze nisu horizontalne kao što je slučaj u hrišćanskoj komunikaciji gde svi vole jedni druge i gde su svi jedni drugima braća. Sabornost je osnova hrišćanstva.

─ Voditelj
A šta ako iznesem oprečnu tezu i kažem da u velikim kompanijama postoji timski duh koji treniraju bez prestanka.

─ Olga Četverikova
Timski duh je tamo moguć jer se veze uspostavljaju na vertikalnoj osnovi i sve se definiše tako da na kraju dođe do gurua. Svako želi da ga sasluša njegov gazda ili guru. U takvom timu članovi sekte se ne potčinjavaju duhu solidarnosti već osećanju straha da neće izvršiti zadatak koji im je postavio njihov guru. Zato su za sekte veoma karakteristični denuncijanstvo i uhođenje. Svako želi da bude saslušan i u tome vidi izlaz. Na taj način se podstiče strogi individualizam i odgovarajuća konkurentnost. Svi teže da ih guru ili gazda izabere. Čak i u slučaju kada imaju zajedničke aktivnosti članovi sekte ne misle jedni o drugima već na gazdu ili gurua, obzirom da im je on zamena za boga. Ovakav sistem upravljanja omogućuje da se sekta pretvori u duhovnu biznis korporaciju koja se veoma efikasno bavi biznisom. Znamo da je recimo sajentološka sekta izuzetno moćna finansijska struktura. Ona je smišljena kao dobar eksperiment. Zato kada govorima o ciljevima okultnih sekti vidimo da i biznis korporacije slede iste takve ciljeve. Današnji tajkuni pretenduju na teokratske funkcije i zato sami stvaraju moralne i etičke standarde u okviru svojih korporacija. Oni grade kulturu. Međutim to nije napredovanje nego nazadovanje jer oni skrnave sve svetinje koje postoje u hrišćanstvu i tradicionalnim religijama. Zbog toga oni sakralizuju komercijalne pojmove kao što su profit i tržište a same menadžere pretvaraju u duhovne harizmatične lidere koji su dužni da grade kult ovih pojmova. Savremene transnacionalne kompanije postaju kvazi-religijska društva što u potpunosti odgovara pojmu sekte. Švedski biznismen Kunde objavio je pre nekoliko godina knjigu koju sa zadovoljstvom preporučujem svojim studentima. On je odlično opisao savršenu korporaciju. Knjiga se zove "Korporativna religija". On opisuje aktivnosti korporacije isključivo religioznim terminima i kaže da bi se prodala roba potrebno je stvoriti religiozni lik; a religiozni lik je u stvari lik kompanije i sve ono što ona pretstavlja. Šta je privlačno u kompaniji? Razume se, kada kompanija sama dominira i sve zaleđuje svojom konjukturom religiozni lik kompanije ovaploćuje se brendom tj. roba se pretvara u brend oko kojeg se formira ceo kult kome služe službenici i menadžeri. U skladu sa tim celokupna reklama se pretvara u kvazi-religiozna dejstva. "Brend" je istinski žig a mi znamo šta ta reč znači. Dakle brend treba da ostavi žig na čoveku i to za ceo život. Ako već govorimo o žigu onda ga morate održavati i servisirati. Dakle, sve se čini da se utiče na iracionalni nivo svesti. Zato svi kupci kompanije rasuđuju u okvirima termina koji su karakteristični za okultne sekte.

─ Voditelj
Oni uspevaju da se žigošu uspešnim brendovima.

─ Olga Četverikova
Zato sva obuka menadžera i personala u kompaniji pretstavlja teokratsku korporaciju jer se menadžeri obučavaju kao vojnici koji treba da uđu u tržišnu bitku i da postanu krstonosci tržišnog rata čija je misija da obezbede pobedu u konkurentnoj borbi dok se sama kompanija pretvara u zatvoreni vojni organizam sa apsolutno poslušnim i odanim personalom koji takođe ratuje na tom tržištu. A kada obratimo pažnju kako rade menadžeri i kakve odnose imaju onda vidimo da su ti odnosi čisto sektaški jer su svi dužni da u svakom momentu izvrše bilo koji nalog svog gazde, zato što rade za kompaniju, a ako to ne izvrše onda izdaju kompaniju i čine greh. Dobrovoljno potčinjavanje je najtraženiji specifični instrument sekte. Jedna je stvar kada se neko potčinjava plašeći se kazne a druga je kada se plaši da neće biti na potrebnom nivou zahteva koje postavlja gazda, guru. Sve ovo dobija još i sakralni značaj. Svest menadžera obrađuju i neuro-lingvističkim programiranjem kroz koje po pravilu prolaze menadžeri i radnici korporacije. Sve to pretstavlja formu skrivenog upravljanja zato što neuro-lingvističko programiranje u raznim formama, od humanih psiho-terapija pa sve do nekih zahvata latino-američkih šamana, pomaže menadžerima da modeliraju strategije mentalnog ponašanja i isključe kritičku misao kod radnika korporacije. Zato u korporacijama ima toliko poslušnih. Svi koji prođu kroz ovu školu apsolutno su ubeđeni da je rukovodstvo kompanije uvek u pravu. Bilo šta da se desi oni nikada nisu u pravu, zbog čega treba da snose odgovornost. U takvim uslovima koriste se najrazličitije savremene tehnologije koje daju nove mogućnosti. Zato ne čudi što je danas veoma rasprostranjena disciplina pod nazivom Noetika ili kako se još naziva Noetistička dinamika, što označava teoriju spoznaje. To je organizacija koju su stvorili menadžeri 90-ih godina sa ciljem, kako su sami govorili, transformacije polja kolektivne svesti naše planete, zasnovane na celokupnosti pristupa evoluciji ljudske svesti i razuma. Dakle, još je 70-ih godina stvoren Institut noetičkih nauka. Osnovao ga je američki astronaut Edgar Mičel. Čime se on bavi? On pomaže čoveku da svesno upravlja sopstvenom evolucijom. Zašto to govorim? Zato što se ovakvi zahvati veoma aktivno koriste u biznisu. Oni su izradili celokupnu noetičku psihologiju da bi obezbedili kvalitativni skok u biznisu i da se ljudi obuče disciplinama koje pomažu da se stvara i budi finansijski intelekt; da se ovladava energijom novca i dostiže željeni nivo materijalnog blagostanja. Ovim se, dakle, bave dva pravca noetičkog menadžmenta: noetički konsalting i koučing, koji se oslanjaju na izrađene modele savremene nauke o upravljanju. Dakle, na ovakav način se uvode promene u realan život i gradi određena vertikala odnosa u samoj firmi, što dovodi do promena u formi i organizaciji njenog rada. Ranije su to činili krupni kolektivi sa masovnim sindikatima koji su uvek mogli da se masovno organizuju.

─ Voditelj
Sve što ste govorili je apsolutno tačno, međutim ovde bih želeo da kažem kako se održava radna disciplina. Gledajte, ranije smo imali situaciju u kojoj se radna disciplina održavala na racionalnim osnovama, tj. čoveka su vaspitavali, a ovde se disciplina održava na osnovu podsvesti. U takvim uslovima čovek jednostavno ne može da postane svestan situacije jer ga guraju u proces surove psihološke obrade, a sve što se dešava nije posledica njihovog duhovnog rasta, discipline ili nečeg trećeg, već saterivanja u čvrste okvire nakon čega se nad njim vrši surova dresura.

─ Olga Četverikova
Naravno. Najvažnije je istaći da su to ranije bili masovni radni kolektivi a mi znamo da je tradicionalni sistem modela socijalnog upravljanja bio takav da smo imali biznis, sindikate i državu. U tom trouglu definisali su se odnosi i celokupna socijalna politika: plate, dužina radnog dana, kao i svi ostali uslovi, a danas, s obzirom da se masovna proizvodnja fragmentira, nestaje i pretvara u mreže privatnog kapitala i slične forme, nestaju sindikati a umesto njih postaju kolektivi kojima se, kako ste s pravom primetili, upravlja pomoću najnovijih tehnologija koje omogućuju da se od čoveka kao usko specijalizovanog dobije ono što nikad nije bilo, i da može da razmišlja u kontekstu globalnog sistema eksploatacije. On ne razume taj sistem, ne poznaje ga i ne izučava. On više nije u stanju da usvaja znanja jer mu je svest odavno formirana. A ako se ovom doda još i modeliranje i programiranje svesti, dolazimo do formiranja određenih pojmova kojima se čovek potpuno podređuje. Meni je taj sistem poznat obzirom da sam razgovarala sa mnogim ljudima koji su u to upućeni. Neuro-lingvističko programiranje od čoveka čini frapantne stvari. Ono ubacuje strah zbog koga čovek ne može da izađe iz određenih okvira ili granica. Razgovarala sam sa studentima koji studiraju po programima u kojima se primenjuju najnovije tehnologije. Oni imaju ograničeno mišljenje i kada sa njima poželite da raspravljate o ozbiljnijim i problematičnijim temama, oni se plaše. To je zato što imaju unapred zadati koridor mišljenja. I zaista, u takvom koridoru dobijamo usko specijalizovane ljude koji su potčinjeni potrebama biznisa i koji nikada neće postaviti pitanje ko su, šta su, i koji je smisao njihovog života. Oni gotovo nikada neće postaviti pitanje o zaradi, uslovima rada i socijalnom životu. Nažalost tako je postavljen gotovo celokupni savremeni sistem obrazovanja koji priprema potpuno nove subjekte, tačnije on priprema objekte upravljanja, međutim to je već druga tema - tema nauke i obrazovanja koju možemo da obradimo prilikom našeg sledećeg susreta, pošto je reč o obimnoj temi koja zahteva posebnu pažnju.

─ Voditelj
Želeo bih da dam neko zaključno mišljenje i kažem da ste dobro primetili da je profit sakralizovan. Sve aktivnosti na stvaranju profita lukavo se nazivaju efikasnost, a kada govorimo o efektivnosti onda se strogo misli na profit - kvantitativnu efektivnost iskazanu ciframa. Uopšte nije bitno da li je proizvod potreban ili ne ako su uspeli da ga nametnu tako što kažu da treba stvoriti potrebu a ne raditi na njenom zadovoljenju - to je dobro, samo da donosi profit. A sve što ne donosi profit ne dobija dozvolu i ne prolazi. Može se samo proizvoditi ono što donosi profit i to je zaista tako.

─ Olga Četverikova
Zato sam rekla da kada su na zapadu bile realizovane sve bazne potrebe, počeli su da smišljaju nove. Ranije takve stvari nisu rešavali potrošači već biznis. Zatim je biznis počeo da stvara veštačke potrebe. A da bi veštačke potrebe bile stvorene potrebno je na ozbiljan način izmeniti ljudsku svest zato što obrazovan, misleći i racionalan čovek nikada neće kupovati ono što mu nije potrebno. Znači zadatak je da se čovek pretvori u jednu funkciju - funkciju čistog potrošača i da mu se nametne ona roba koju priprema i proizvodi biznis. Čak je i reklama izmenila svoj značaj; ona ne reklamira već samo stvara nove potrebe nameštanjem veštačke potrebe koju smišlja biznis. To je suština.

─ Voditelj
Tim pre što je svaka reklama izgrađena na psihologiji i programiranju.

─ Olga Četverikova
Zato i vidimo kuda sve to vodi. Savremene tehnologije više nisu samo mobilni telefoni i kompjuteri, sam život je postao virtuelan. Zato stalno smišljaju novu robu kako bi se čovek u potpunosti odvojio od realnosti i postao pojedinačni atom virtuelne realnosti. Svedoci smo da i obrazovanje postaje virtualno. Govori se da obrazovanje treba da bude virtuelna kompjuterska igra.

─ Voditelj
Odavno čujem kako ljudi treba da uče iz igrica i da gledaju holivudske filmove. Na žalost, ovo se uvodi na veoma ozbiljan način.

─ Olga Četverikova
Tako je. Oni to uvode veoma ozbiljno zato što se tim pitanjima bave pedagoški univerziteti na kojima je u potpunosti izmenjen sistem obuke kadrova. Oni se spremaju da u skorije vreme ukinu škole, ispite i ocenjivanja. Sve to postoji u planovima.

─ Voditelj
Kao dodirnu tačku za sledeću emisiju želim da istaknem još jednu vašu misao. U ovakvim uslovima gubi se smisao ljudskog života. Oni čoveku oduzimaju vlastiti život i ne dozvoljavaju mu da se samo-spozna. Ako neočekivano počne da razmišlja o smislu života čovek će shvatiti da mu sve te stvari nisu potrebne i da ničemu ne služe. Tako da obrazovanje u svemu ovome, bez obzira što ima neke okultne karakteristike, igra najveću ulogu. Sledeći put želim da o tome razgovaramo. Hvala vam na razgovoru.

─ Olga Četverikova
Ako mi date još jedan minut, iznela bih jedno viđenje. Sećate se kada smo išli u školu i čitali utopističke romane Orvela i Hakslija? Doživljavali smo ih kao nešto potpuno tuđe i nedopustivo. Bar je tako na to gledala naša generacija, dok je sadašnjoj omladini, koja uopšte nije čitala ove autore, sve sasvim blisko. Omladina nije u stanju da da moralnu ocenu jer je naučena da realnost mora biti takva.

─ Voditelj
Oni Orvela čitaju kao dokumentarnu istoriju.

─ Olga Četverikova
Pre bih rekla kao sećanje na prošlost, jer ono što se dešava danas davno je prevazišlo ono o čemu je pisao Haksli. Čak ni on sam nije mogao ovako nešto da predvidi.

─ Voditelj
Zato predlažem da sledeći put razgovaramo o obrazovanju i do čega ono na kraju može da dovede. Još jednom hvala što ste došli.

─ Olga Četverikova
Nema na čemu. Sve najbolje i hvala.

Нема коментара:

Постави коментар